Σύμφωνα με τη Φ.153/96928/Α5/29.8.2024 απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, οι εγγραφές των επιτυχόντων στις Σχολές, τα Τμήματα και τις Εισαγωγικές Κατευθύνσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τις κατηγορίες των
α) Αλλοδαπών – Αλλογενών, αποφοίτων λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων χωρών εκτός Ε.Ε. και
β) Αλλοδαπών-Αλλογενών, αποφοίτων λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων κρατών μελών της Ε.Ε., (συμπεριλαμβανομένων των επιτυχόντων αποφοίτων Λυκείων της Κυπριακής Δημοκρατίας, οι οποίοι είχαν συμμετοχή στις παγκύπριες εξετάσεις και κατέχουν βεβαίωση πρόσβασης του τρέχοντος έτους-2023)
θα γίνουν από 12 μέχρι και 25 Σεπτεμβρίου 2024
Για την εγγραφή σας, οι επιτυχόντες/ούσες με τις παραπάνω κατηγορίες, εισαγόμενοι/ες στα Τμήματα και την Εισαγωγική Κατεύθυνση του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025, πρέπει σε αυτή την προθεσμία να:
Βήμα 1ο : επισκεφτείτε την πλατφόρμα https://register.auth.gr/ για α) καταχώρηση των στοιχείων (ηλεκτρονική αίτηση/υπεύθυνη δήλωση εγγραφής) και β) υποβολή (upload) των απαιτούμενων δικαιολογητικών. Συγκεκριμένα:
- μία (1) φωτογραφία τύπου αστυνομικής ταυτότητας
- ευκρινές φωτοαντίγραφο του διαβατηρίου/άλλου επισήμου εγγράφου με φωτογραφία που να πιστοποιεί την ταυτότητά σας ή της άδειας παραμονής σας, αν διαμένετε στην Ελλάδα
- Υπεύθυνη Δήλωση, σύμφωνα με το υπόδειγμα (Κύπριοι/-ες, Αλλοδαποί εκτός Κυπρίων)
- τα απαιτούμενα κατά νόμο δικαιολογητικά όπως αναφέρονται εδώ
Βήμα 2ο : καταθέσετε στη Γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής σας
α) την αίτηση εγγραφής (εκτύπωση από τον browser της ηλεκτρονικής αίτησης και υπογραφή αυτής),
β) τα υποβληθέντα στην πλατφόρμα δικαιολογητικά 1, 2, 3, 4 (προσοχή! ΟΧΙ τα σκαναρισμένα αντίγραφα που υποβάλατε στην πλατφόρμα)
Στις ίδιες ημερομηνίες και με τα παραπάνω δικαιολογητικά (1,2,3,4), υποβάλετε αίτηση εγγραφής, απευθείας στη Γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής σας, χωρίς καταχώρηση στοιχείων στην πλατφόρμα, οι επιτυχόντες/ούσες των παραπάνω κατηγοριών, που εισαχθήκατε στα Τμήματα και την Εισαγωγική Κατεύθυνση του ΑΠΘ, για το ακαδημαϊκό έτος 2023-24, εφόσον προηγουμένως έχετε αποκτήσει την απαιτούμενη βεβαίωση γνώσης της ελληνικής γλώσσας (Β2). Σε αντίθετη περίπτωση, χάνετε το δικαίωμα εγγραφής σας.
Εάν για λόγους εξαιρετικής ανάγκης, όπως παρατεταμένη θεομηνία, σοβαρή ασθένεια, στράτευση ή απουσία στο εξωτερικό, δεν καταστεί δυνατή η εμπρόθεσμη εγγραφή σας, μπορείτε εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας, να υποβάλετε αίτηση εγγραφής, με όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά (1,2,3,4), απευθείας προς τη Γραμματεία του Τμήματος επιτυχίας σας, στην οποία θα εκτίθενται και οι λόγοι της καθυστέρησης. Η αίτηση εγκρίνεται ή μη, με αιτιολογημένη απόφαση της Συνέλευσης του Τμήματος. Εάν δεν εγγραφείτε ούτε με αυτή τη διαδικασία, χάνετε το δικαίωμα εγγραφής.
Ειδικά οι επιτυχόντες άρρενες με κυπριακή καταγωγή που πρόκειται να εκπληρώσουν τη στρατιωτική τους θητεία μετά την ανωτέρω προθεσμία εγγραφής, αλλά έως τις 15 Νοεμβρίου 2024, σύμφωνα με την ανωτέρω εγκύκλιο, εγγράφονται στο τρέχον ακαδημαϊκό έτος. Σε αντίθετη περίπτωση εγγράφονται εντός της προθεσμίας εγγραφής του επόμενου ακαδημαϊκού έτους από αυτό της απόκτησης του απολυτηρίου από τις τάξεις του στρατού και εντός της προθεσμίας εγγραφής της οικείας ειδικής κατηγορίας.
Η κατάθεση της αίτησης, της Υπεύθυνης Δήλωσης και των κατά νόμο προβλεπόμενων δικαιολογητικών στη Γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής σας (Βήμα 2ο) μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε αυτοπροσώπως, από εσάς ή από άλλο εξουσιοδοτημένο από εσάς πρόσωπο, είτε ταχυδρομικά, με συστημένη επιστολή και απόδειξη παραλαβής στη Γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής σας (με την ένδειξη στο φάκελο: για εγγραφή αλλοδαπού-αλλογενούς).
Η ταχυδρομική διεύθυνση είναι:
Γραμματεία Τμήματος Γαλλικής Γλώσσας & Φιλολογίας
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Θεσσαλονίκη 54124
Στις περιπτώσεις που απαιτείται βεβαίωση/πιστοποιητικό γνώσης της ελληνικής γλώσσας, η ολοκλήρωση της εγγραφής μπορεί να γίνει με την κατάθεση της βεβαίωσης/πιστοποιητικού στη Γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής σας το επόμενο ακαδημαϊκό έτος (2025-26), στην προθεσμία εγγραφών της οικείας ειδικής κατηγορίας που ορίζεται ανά ακαδημαϊκό έτος από το Υπουργείο. Ωστόσο, η κατάθεση/έλεγχος των λοιπών δικαιολογητικών που απαιτούνται για την ένταξή σας σε αυτή την ειδική κατηγορία μπορεί να πραγματοποιηθεί και φέτος (2024-25).
Η Υπεύθυνη Δήλωση μπορεί να εκδοθεί είτε ψηφιακά (αφορά κάτοχος κωδικών taxisnet ελληνικής τράπεζας) μέσω του www.gov.gr είτε εντύπως, με βεβαίωση γνησίου υπογραφής.
Για οποιαδήποτε τεχνική δυσκολία ως προς την είσοδό σας στην εφαρμογή και τη συμπλήρωση των στοιχείων σας, μπορείτε να επικοινωνείτε με την εξυπηρέτηση χρηστών του Κέντρου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΑΠΘ στο τηλ: 2310 999000 ή στο email: